ورود/ ثبت نام

نکته هایی طلایی برای شب امتحان

نکته هایی طلایی برای شب امتحان

خیلی از دانش آموزان از دکتر رضایی در رابطه با نکته هایی طلایی برای شب امتحان سوال می پرسند، دوست خوبم، الان که داریم به امتحانات نزدیک میشیم بیا این نکات رو برای موفقیت توی امتحان باهم مرورکنیم:

اول اینکه به یاد داشته باش که اگر از اول سال آهسته و پیوسته مطالعه داشته باشی قطعا توی امتحانات مدرسه یک نتیجه ی فوق العاده میگیری.

بعداز مطالعه ی پیوسته از اول سال، باید برنامه ی مرورهم برای خودت داشته باشی‌ و چندین مرتبه هر مبحث رو با حل مثال و تست مرور کنی و مطلب رو برای خودت تثبیت کنی.

نکته هایی طلایی برای شب امتحان

حالا شب امتحان بایدچکار کرد که بهترین نتیجه رو گرفت؟

شب امتحان یک مرور کلی روی متن کتاب و جزوه ( به صورت تورق سریع) داشته باش و بعدش برو سراغ حل نمونه سوالات امتحانی سالهای قبل که همه ی مطالب رو شامل میشن و اونهارو بادقت حل کن و رفع اشکال کن.

اینکار باعث میشه ذهنت یک جمع بندی کلی برای خودش داشته باشه و مطالب رو برای خودش تثبیت کنه، بعداز این مرحله ذهنت به یک آرامش نسبی میرسه!

دقت کن که شب امتحان غذای سنگین و چرب نخوری، دیرموقع شام نخور و زودتر بخواب تا انرژی مورد نیاز رو برای امتحان فردا بدست بیاری.

معجزه ی پیش خوانی

رفیق دیدی وقتی یه مبحثی رو قبلا توی یکی از درسها خیلی مختصر یاد گرفتی و حالا معلم درس دیگه میاد اونو بهت یاد بده چقدر راحت تر یادش میگیری؟!

این از نتایج پیشخوانیه. پیشخوانی کردن باعث میشه مطلب زودتر برات جابیفته، دیرتر از ذهنت بیرون بره و مفهپم رو کامل متوجه بشی. تازه اعتماد به نفس خودت رو بااینکار به مراتب افزایش میدی! پس از پیشخوانی کردن غافل نشو.

پکیج های کمک آموزشی

رفیق خیلی از شماها که کلاس های کنکور ثبت نام نکردید و خودتون دارید درسها رو پیش میبرید به این فکر می افتید که : پکیج های کمک آموزشی رو بگیرم و بااستفاده از اونها کلی از رقبا جلو بزنم!اما آیا این فکر درسته؟

اول در رابطه با پکیج های کمک آموزشی چند نکته رو درنظر داشته باش :

این پکیج ها میتونن خیلی کمک کننده باشن اما زمان زیادی رو از تو میگیرن! پس اگر برات امکان داره میتونی بجای استفاده از پکیج ها از کلاس آنلاین استفاده کنی.

اکثرا هزینه بر هستن و ممکنه بروز رسانی نشده باشن! پس باز هم کلاس آنلاین میتونه انتخاب بهتری باشه.

ممکنه تو رو به یک فردی تبدیل کنه که فقط داره فقط اموزش میبینه و تصور میکنه این کافیه ! و دیگه خودش دست به کارنمیشه که تست زنی کنه و مطالعه داشته باشه! این یعنی فاجعه…پس دقت کن که توی این دام دچار نشی و در راه مثبت از این منابع استفاده کنی.

روش بدست آوردن تسلط

رفیق اول شروع کن به خوندن درسنامه و متن کتاب و سوالات تشریحی آموزشی حل کن، بعداز اون بروسراغ تست زنی! ممکنه اولش حس کنی چیزی یاد نگرفتی! این ینی هنوز تسلطت کمه.

اگر این کمبود تسلط با وقت گذاشتن خودت حل بشه، به هیچ وجه اجازه نده تسلط روی این مباحث موکول بشه به بعدا،اگر هم باید از یک معلم کمک بگیری، درصورتی که به معلمت دسترسی داری حتما رفع اشکال کن اما اگر دسترسی نداری اون مبحث رو علامت بزن و اولین فرصت اشکالت رو برطرف کن.

پس اگر اون مبحث نیاز به وقت گذاشتن تو داره، کامل وقت بذار و درس رو کاامل یاد بگیر وبیشتر سوال تشریحی حل کن تا بتونی تستها رو به نحو احسن حل کنی .

حتما توی برنامه پاییزت مرور این مباحث رو میذاریم! بااینکار توی دور های بعدی هرسری به تسلطتت اضافه تر میشه، و وقتی به حدی رسیدی که بتونی اون مبحثو برای دوستت درس بدی و یک خلاصه نویسی مفیید برای خودت تهیه کنی ینی به یک تسلط نسبی رسیدی.