ورود/ ثبت نام

رمز موفقیت در امتحانات نوبت اول

رمز موفقیت در امتحانات نوبت اول

چگونه در امتحانات نوبت اول موفق شویم؟رفیق امتحانات یک سکوی پیشرفته! اینو همیشه یادت باشه. چرا؟ چون تو اگر سالهای دهمیا یازدهم هستی:
توی این دوران میتونی عقب موندگی ها و مشکلات روجبران کنی و به تسلط برسونیشون و رفع اشکال انجام بدی.

بااینکار، برای پایانترم هاهم به مشکل نمیخوری. پس از این فرصت برای جمع بندی نیمسال اول استفاده کن و پایه ی تشریحیتو خوب قوی کن که سال کنکورت مهمترین چیزه.

اما اگر امسال داوطلب کنکور هستی:

این فرصت طلایی رو هیچ جوره از دست نده! توی این دوران جمع بندی نیمسال اولت رو انجام بده، به اینصورت که هم تستی کار میکنی هم با حل سوالات تشریحی کل مباحث رو توی ذهنت مرور میکنی.

رمز موفقیت در امتحانات نوبت اول

جمع بندی دی ماه

رفیق به دی ماه که میرسیم اکثر آموزنهایی که شما شذکت میکنید جمع بندی پایه و دوازدهم رو توی برنامشون گذاشتن، و همونطور که توی پستهای قبلی هم گفته شد با رسیدن امتحانات نوبت اول شما بهترین فرصت رودارید تاجمع بندی نیمسال اول دوازدهم و پایه رو انجام بدید.

پس توی این مدت به این نکات توجه کن:

۱) همزمان با وقتی که برای امتحاناتت میذاری، جمع بندی نیمسال اول دوازدهم و پایه رو داشته باش.

۲) به اینصورت که بیش از نیمی از زمانت رو به جمع بندی پایه اختصاص بده چون حجمش خیلی بیشتره.

۳) حتما مرور و جمع بندیت رو همراه با تست زنی انجام بده! ۳۰ درصد زمانت مرور خلاصه ها و درسنامه هات باشه و ۷۰ درصدش تست زنی.

جمع بندی دی ماه، فرصتی برای جمع بندی

دوست خوبم، همه ی ما یک سری مباحث رو توی مطالعاتمون داشتیم که برامون ابهام داشتن و باخودمون گفتیم این مبحث رو بعدا مسلط میشم.

الان که توی دی ماه هستیم و جمع بندی نیمسال اول و پایه شروع شده، اولین و بهترین فرصت رو برای رفع اشکال و تسلط این دروس توی دستت داری.

الان وقتشه که شروع کنی به مطالعه، حل تمرین وسوال تشریحی و در ادامه تست زنی اون مباحث. هرقسمتی هم که برات مبهم بود خودت رو موظف کن توی دوران جمع بندی با سوال کردن از دوستان یا دبیرت برطرفش کنی. ازقدیم گفتن کارنیکو کردن از پرکردن است! پس مباحثت رو نصفه و نیمه رهانکن.

رفع مشکل اساسی در یک درس

دوست خوبم، حتما تابه حال برات پیش اومده که یک درس رو هرچقدر هم میخونی توی آزمونت اصلا نمیتونی به سوالاتش جواب بدی! مشکل کجاست!؟ توی این شرایط تو توی اون درس مشکل اساسی داری! و اگر توی اون درس فقط بچسبی به آزمونت مشکل که حل نمیشه هیچ، وضعیت بدتر هم میشه! توی این شرایط بیا یک برنامه ریزی چند ماهه برای اون درس انجام بده و توی این مدت به این درس توی آزمون فکر نکن و طبق برنامه ی خودت برو جلو.

شروع کن به پایه ای خوندن درس به صورت میحثی ، تشریحی کار کردن،تست زدن و مرور و جمع بندی. وقتی به یک تسلط نسبی توی این درس رسیدی، از اونموقع با آزمون همراه شو