ورود/ ثبت نام

مدارس تیزهوشان چه مدارسی هستند؟

مدارس تیزهوشان چه مدارسی هستند؟ اغلب افراد تصور می کنند، مدارس تیز هوشان مخصوص برای دانش آموزانی هستند که ضریب هوشی 4 برابر بیشتر از سایرین دارند.مدارس تیزهوشان مدارس متفاوتی هستند و خدمات آموزشی خاصی رو به دانش آموزهای خود ارایه میدهند و قطعا میتوانند برای دانش آموزخیلی مفید باشند.

دانش آموزادن با استعداد چه کسانی هستند؟

دانش آموزان با استعداد افرادی هستند که در زمینه های مختلف تحصیلی پتانسیل بالایی برای موفقیت بالا نشان می دهند. این دانش آموزان اغلب برای برآوردن نیازهای تحصیلی و اجتماعی خود به روش های مختلف آموزشی یا برنامه های ویژه نیاز دارند.

دانش آموزان با استعداد همیشه با دانش آموزان با موفقیت بالا یکسان نیستند. دانش آموزان با استعداد کسانی هستند که دارای توانایی های تحصیلی خاصی هستند. دانش آموزان با موفقیت بالا کسانی هستند که نمرات خوبی می گیرند و مهارت های مدیریت زمان خوبی دارند. دانش آموزان با استعداد همیشه موفق نیستند. دانش آموزان با استعداد در آزمون های استعداد عملکرد خوبی دارند، اما اغلب سبک های یادگیری منحصر به فردی دارند. از سوی دیگر، دانش آموزان با موفقیت بالا در امتحانات مدرسه عملکرد خوبی دارند و همان چیزی هستند که ما معمولاً به عنوان دانش آموزان خوب تصور می کنیم.

مدارس تیزهوشان چه مدارسی هستند؟

ویژگیهای مشترک افراد مستعد

از آنجا که کودکان با استعداد بسیار متنوع هستند ، همه آنها همیشه ویژگی های خود را نشان نمی دهند. با این حال ، بسیاری از افراد با استعداد دارای ویژگی های مشترک هستند:

هوشیاری غیر معمول دارند.

یادگیرنده سریع هستند، افکار را به سرعت در کنار هم قرار می دهند.

حافظه عالی

واژگان غیر معمول و ساختار جملات پیچیده ای استفاده می کنند.

درک پیشرفته از تفاوت های ظریف کلمه و ایده های انتزاعی دارند.

از حل مسائل، به ویژه با اعداد و معما، لذت می برند.

طول توجه بیشتر و تمرکز شدید دارند.

مهارتهای اولیه را سریع و با کمی تمرین یاد می گیرند.

علاقه به آزمایش و انجام کارهای متفاوت دارند.

هیچ فرد با استعدادی دقیقاً یکسان نیست، هر کدام الگوها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. بسیاری از خصوصیات مشترک افراد با استعداد وجود دارد ، اما هیچ دانش آموز با استعدادی در هر زمینه ای ویژگی ها را نشان نمی دهد. این فهرست ویژگی ها، ممکن است به شما در درک بهتر استعداد یا عدم استعداد فرزند شما کمک کند.

قبولی در مدارس تیزهوشان

قبولی در مدارس تیزهوشان نیازمند تلاش و کوشش بیشتر است، پس با تلاش مداوم میتوانید در این مدارس قبول شوید. فرق این مدارس با مدارس عادی حجم تمرینها و کارهایی هست که از دانش آموز انتظار دارند. همچنین سطح تدریس اساتید به مراتب بالاتر از مدارس عادی است و عموما کلاسهای تکمیلی هم برگزار می کنند.

مدارس تیزهوشان از روشهای مختلفی برای شناسایی دانش آموزان با استعداد استفاده می کنند.

بعداز قبولی در این مدارس باید تلاشتان را چندبرابر کنید، زیرا دیگر در محیطی قرار گرفتید، که پاسخگوی خدمات و نیاز های خاص مدرسه باشید. لازم است در این مدارس بیشتراز دانش آموزهای مدارس عادی درس بخوانید و زحمت بکشید.

درس خوندن در مدارس تیزهوشان، رتبه برتر شدن در کنکور رو تضمین نمیکند، بلکه این تلاش مداوم و زحمات خود فرد است که، تعیین کننده ی موفقیت در کنکور است.